Spara / Snåla / Tjäna



Det känns viktigt för mig att lägga fram en sak. Mitt mål är inte att testa min kropp och mitt psyke genom att leva på smulor och regnvatten tills jag är 30. Så, då var det sagt.

Jag vill istället se hur långt jag kan komma med livsnjutningen i behåll. Det handlar för mig om att leva smart, inte snålt. Genom att lägga undan en rimlig summa varje månad samt med genomtänkta placeringar siktar jag på att klara av detta utan att tumma på livskvalitén.

Jag har tidigare läst bloggar som har liknande tema som denna och allt som oftast slutar dem med att personen som skriver gör sitt sista inlägg med temat "Man kan vara rik på olika sätt" , och syftar till att det inte bara är pengar som spelar roll här i livet. Att man kan vara rik på kärlek, glädje osv.

Visst, det stämmer. Men i ärlighetens namn, var inte det självklart redan från början?

Jag har faktiskt bara sett en blogg där någon har lyckats uppfylla sitt mål på utsatt tid och då handlade det rakt av om att leva på existensminimum i 5 år. Också ointressant för mig.

Detta är helt klart en del av min motivation. Jag vill visa att det faktiskt går att kombinera de två och fortfarande nå sitt mål.

Om det är någon som har tips på en bra blogg inom samma tema får ni gärna tipsa i en kommentar!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0