Nytt sparkonto

Har jag tillbringat kvällen i jakt på ett nytt sparkonto.


Jag vill alltid ha en summa pengar tillgänglig och obunden och har därför letat efter en bank som kan erbjuda en bra sparränta (>3%) utan att behöva binda upp pengarna under en längre tid. De flesta "vanliga" banker kräver att man binder kapitalet i minst 5 år (!) för att få denna typ av ränta så jag har istället letat efter andra alternativ.

Det bästa alternativet jag hittat är Volvo Finans som erbjuder 3,15% sparränta från första kronan, utan bindningstid, med fria uttag och som innefattas av den statliga insatsgarantin.

Det tycker jag låter som ett bra alternativ!

Anledningen till att jag letar efter ett nytt konto är att de drygt 50 000 kr som jag för tillfället har på ett sparkonto hos Swedbank har en ränta som nästan är skrattretande låg. Det känns onödigt att låta dessa pengar ligga passivt utan att ge någon utdelning över huvud taget. Då är 3,15% bättre och jag kan alltid omplacera dessa när  jag får lust utan att behöva krångla med bindningstider.

Ja, så får det nog bli.

Jag ska kolla lite mer på detta och höra mig runt med folk som har konton där och se om de är nöjda och i så fall flyttar jag över den summan till ett nytt konto hos Volvo Finans vid månadsskiftet.

Om någon av er vet mer om detta eller har något annat alternativ i rockärmen så skrik till!

Många bäckar små :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0