Återuppståndelsen. Sommarjobb, Forex och Fukushima




Okej. Det var nu närmare ett år sedan jag lämnade bloggen att förtvina i ett dammigt hörn i min lilla etta men nu försöker vi igen.

Vi börjar med en uppdatering i korta drag.

Under det gångna året har jag:

-Jobbat

-Varit på banken för att få rekomendationer om fondplaceringar. Kvinnan på banken föreslår att jag skall placera en betydande del i Japanska fonder. Jag känner mig inte helt tillfreds med detta då jag tyckt att Yenen hade varit felvärderad en längre tid. Jag hoppar över kvinnans förslag. En tsunami och ett exploderat kärnkraftverk senare kände jag mig förhållandevis nöjd med mitt val.

-Satt mig in i valutahandeln och börjat med Forex trading på mycket småskalig nivå. (startkapital 1000:-)

-Månadssparat. Min tanke var att lägga undan 4000kr/månad men detta visade sig vara för mycket för att samtidigt hålla vardagslivet på en dräglig nivå så denna summa har sjunkit till 3000kr/månad.

-Pluggat

-Pluggat

-Pluggat


Tyvärr jag har inte hunnit ta mig så långt ännu men mitt mål är långsiktigt så jag misströstar inte.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0