Dags att organisera


För att nå mina mål behöver jag städa lite i hjärnkontoret.
Det första året har gått bra men det finns någonting som underlättat det hela. Jag har helt enkelt haft så mycket att göra med skola och jobb att jag knappt haft tid att spendera några av de pengar jag tjänat. Bra ur ett ekonomiskt perspektiv men inte så kul i övrigt. Men så är det ibland.
Nu ser det däremot ut att lugna sig lite och jag tänkte punkta upp några saker som jag ska göra för att hålla bra koll på min ekonomi även framöver.

Att göra listan:
1) Gör en tidplan
2) Sätt upp en komplett budget
3) Starta ett rese/upplevelsekonto med månadsspar
4) Sätta upp fler delmål

Det är alltid bra att skriva ner vad man bestämmer sig för. Det är lite för enkelt att redigera saker som stannar kvar i huvudet.

De hållpunkter jag redan har är:
Juni 2014 : 265 000 kr
Oktober 2018 : 1 Mkr
Oktober 2028 : 10 Mkr

Här är jag nu:
November 2011 : 110 960,35

Jag återkommer med ett första utkast av Att göra listan inom kort.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0