Aktier och valuta

Det är viktigt att våga lära, även om det kostar lite!

Det är svårt att säga om det är bra eller dåligt att gå in på aktiemarknaden just nu med det stormiga läget som råder. Struligheterna i Italien och Grekland och allt som följer runt omkring visar ju inte mist på hur allvarligt det är runt om i Europa. Det enda som känns säkert just nu är att riskerna är mycket höga.

Jag hade däremot tänkt att jag ska göra som med valutahandeln och sätta in en mindre summa som är obetydlig om jag förlorar i aktier nu i rent lärandesyfte. Jag har ju tidigare konstaterat att det är så jag själv lär mig bäst. Även om det handlar om hundralappar så är det fortfarande roligare att tjäna än förlora pengar och det är drivkraft nog för mig att plugga på inför kommande investeringar.

Valutorna går som tåget och jag är precis på gång att stänga min första position med över 500kr i vinst. Jag kan inte hjälpa det men jag tycker det är barnsligt kul att se dessa småsummor lägga sig på hög :)

Jag vet att vissa bloggare kan öka sina kapital med över 100 000 kr/månad och självklart siktar även jag på att kunna göra det någon gång i framtiden. Syftet med denna blogg är däremot att kunna följa hur det går om man (som jag) börjar helt utan kunskap och med litet kapital. Då är alla små tillskott välkomna :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0