Första steget på en lång resa

Första inlägget på första bloggen. SPÄNNANDE!

Vi kan börja med att förklara situationen.
Jag är 21 år och bor i Stockholm, jag har nyligen påbörjat mitt andra år på högskolan och är i stort som folk är mest. Mitt liv är helt enkelt vanligt. Jag vaknar, vinglar runt som en zombie, sätter mig på tunnelbanan, pluggar, äter, pluggar, äter, återgår till zombiestadiet, sover.

Som så många andra så har jag mål här i livet. Ett av dessa tar jag med detta inlägg mitt första kliv emot att förverkliga. Målet i fråga är att innan 30 års ålder ha en förmögenhet som överskrider 1 miljon kronor. Detta är första delmålet till mitt stora mål. Att vid 40 års ålder ha tjänat ihop 10 miljoner!
Denna blogg skall fungera som en ledstjärna och sporre för mig i mitt kämpande mot mitt mål. Förhoppningsvis kan jag kolla tillbaka på detta första inlägg om några år och känna mig stolt över vad jag åstakommit. Om inte så kommer jag garanterat att ha lärt mig något längs vägen och kan då titta tillbaka och dra lärdom av mina snedsteg.

Okej. Lite snabb budget.
I ärlighetens namn skulle det vara en överdrift att säga att jag börjar på noll. Hur bra det än skulle låta i efterhand. Mitt startkapital är:

Kontant: 5 173 sek
Sommarens lön: 35 000 (nok)

Det är inte mycket men det är något att börja med.


Postat av: Astrid

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-13 @ 05:31:19
URL: http://djurförsäkring.net

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0